My (high) life

Saturday, July 08, 2006

Jag har kollat redigt ordentligt i almernackan, idag är det Lördag! Veckan som gått har varit mer eller mindre kaotisk. I tisdags kväll såg jag Italien slå ut Tyskland och i onsdags kväll såg jag Frankrike slå ut Portugal (för er inte så snabbtänkta betyder det Italien-Frankrike i final, helt otippat från min sida!). Men sen är det mest fragment. Jag ringde jobbet och sjukanmälde mig i torsdags, jag hade en "dra-åt-helvete-värlen" morgon så att trampa över en halvmil i den tropiska värmen känder inte alls lockande (slarvmaja, man kan ju inte bara ringa och sjukanmäla sig sådär, nu får det bli skärpning!!), jag lugnade ner mig lite och solade endel på balkongen. Och sen, hur det nu gick till har jag ingen aning om, kom mamma förbi och sa att det var fredag, men det kunde det ju inte vara, för isf skulle jag ju jobbat? Vi argumenterade lite gran men hon var övertygad om att det var fredag så jag fick ge mig (med andra ord missade jag en dag till på jobbet, och jag vet inte om jag ringt och sjukanmält mig? Jag får prata med Inger om det på måndag!). Men jag kan inte för allt i världen komma ihåg att jag sovit, att det varit natt, att det blivit fredag. Det skrämmer mig, redigt ordentligt oxå! Jag var trött så jag låg i sängen och vilade på eftermiddagen, funderade över vart torsdagen tog vägen (givetvis hittade jag den inte någonstans i mitt fullproppade huvud).
På kvällen var det fest som gällde, jag var lite halvladdad men kom igång ganska snabbt. Fem tjejer och så Putte. Eftersom att jag inte tål så mycket så var det full fart på mig redan från början, munnen gick som en kulsprutaså det är mest troligt att mina vänner får uppsöka läkare idag för skoskav i öronen. Två cider och tcå bakardi Breezer gick ganska lätt ner (även om jag fick en hel del hjälp), Sen skulle ja ju smaka lite här och där så en del blev det ju. Sadaf, Sara och jag tog en skön liten promenad barfota mitt på vägen, Sadaf hämtade sin bil så vi kunde bege oss ner till stan och jag pratade lite allvar med Sara (så allvarligt det nu kan bli med alkohol i kroppen, men i vilket fall som helst så menade jag vartända ord). Huxs flux så var vi nere på stan, social som man är så hälsade jag på varvarannan människa vi mötte. Jag fick mer eller mindre skamliga förslag av en slempadda vid namn Jocke, annars var det inte mycket action på pojkfronten, och skönt var väl det!?
På väg till De Luxe skaka jag hand med en polis och berömde hans ursnygga poliströja (jag vill oxå bli polis när jag blir stor), försökte få rabatt på inträdet för att jag och "kassörskan" gått på samma skola (dessutom fick jag visa legg två gånger, hur liten ser jag ut att vara egentligen?), men priset var 100 så jag fick betala 100. Vaga minnen av De Luxe, tycker det påminner som en jäkla bordell, eller en stor laburint detta ledde till att jag fick panik och dessutom började alkoholen vända sig i magen på mig. För att dölja hur jag kände mig irrade jag runt som en yr höna, och visste varken ut eller in. Ganska snart (tidsuppfattningen finns tyvärr ej vid det här tillfället) letade jag mig ut ur laburinten med Sadaf i hälarna. Sara kom oxå galoperande för att se hur det stod till med mig. Jag satte mig rakt ner mitt på gågatan utanför De Luxe och försäkrade dem om att jag mådde bra, jag behövde bara lite luft (jag lurade ingen, inte ens mig själv). jag försökte resa mig men de gick sådär så jag bestämde mig för att sitta kvar, jag satt ju rätt bra där trots allt, tills det kom fram en vakt och frågade hur det var med mig. Att om de inte fick upp mig från gatan skulle han bli tvungen att ringa efter polis så de kunde köra mig till fyllecellen. Jag sa Nej tack så tydligt jag kunde och förklarade för honom att "Jag är Inte full, det är bara min kropp som är det". Hur som helst kom ja upp på bena (med lite hjälp) och vi knatade bort till bilen. Jag sa att ja kunde ej åka hem för ja hade ju dragit ner Putte på stan, skulle precis ge Sara hans nummer när han kom tjoande och skrattade lite åt pizzan jag lagt längre ner på gatan. Hem kom vi och i säng kom jag. Sov till halv sex i morse sen duschade jag! Har legat och vridit mig i sängen tills alldeles nyss då jag virade täcket om mig och satte mig här. Min kropp har nog något kemiskt fel, för den känner aldrig någon baksmälla (hade lite ont i huvudet när ja vaknade men 2 alvedoner så ordnade det sig) och för det är jag den evigt tacksam. Kvällen började bra, men slutade i ren katastrof. Att jag aldrig lär mig, jag tål inte alkohol (jag ser vissa tendenser i mitt drickande som skrämmer mig!) och tror att jag ska hålla mig i från det. Jag tror det kallas idioti när man gång på gång tror att sorgerna släpper när man blir full, men blir motbevisad varje gång.

Nog om det, det är snart glömt och förträngt (eller inte).
Idag hade jag planerat att ligga på balkongen och sola, men solen hade visst andra planer. Så då får det vl bli en mysdag, i sängen/soffan framför någon bra film eller ngt. Får väl hoppas på att jag somnar till och sover ett par timmar. Ska gå ner och se om jag kan få tvättid i morgon oxå. För nu svämmar tvätten över, jag tycker att det borde finnas high-tech gadreober som man bara behövde hänga in kläder och sånt i, och när man ska använda det nästa gång så är det rent. varför är det ingen som varit så smart att uppfinna det?

Nu ska ja gå o dränka min torra strupe, det var fasen va törstig jag är!!

4 Comments:

Blogger Ica said...

Lilla Ida. Jadu. vart tar dagarna vägen? Förstår att det är skrämmande när dagar bara hoppas över så där, men det löser sig nog med jobbet ska du se.

alkohol, ja, det är farligt. Ta det lugnt med den och var snäll mot dig själv och din kropp, och tro inte att du kan lura folk om ditt mående. Det gynnar dig inte vännen. Fylleceller är inte trevliga så håll dig från dem, och jag tycker verkligen du borde fått rabatt för att du gått i samma skola som hon i kassan. idag är det VM-final!!!

Sunday, 09 July, 2006  
Blogger Sadeyes said...

Ica; Det löser sig säkert med jobbet. Dår ja hoppas.

alkohol ska jag hålla mig i från, ja måste lära mig att jag inte tål det. Ugh! Det är bara dumt. Och dummare är ändå att han pratade om yllecell bara för att ja "råkade" sitta på fel ställe lixom. illa! Dumt av mig att inte välja ett annat ställe då.

Vm-final idag ja, vilka vinner? uhh.. Spännande!

Sunday, 09 July, 2006  
Anonymous Anonymous said...

hohoo men ändå, det låter som en fabulös kväll! Jag borde varit där!

Monday, 10 July, 2006  
Blogger Sadeyes said...

Stina; ja fan du missade ngt :) Så går det när man drar på pojkvänsresa till Nybro ;)

Monday, 10 July, 2006  

Post a Comment

<< Home