My (high) life

Tuesday, July 04, 2006

Värmen är helt och hållet outhärdlig! Vart är mina svala vindar som jag andökte om? De har jag inte märkt något alls av! Hela jag är mer eller mindre vidbränd och nu är jag trött på värmen, nu vill jag ha lite kyla! Kunde det inte hålla sig runt 15 grader eller något? Tänk er själva, att stå inne i ett fik hela dagarna, utan fönster och utan fläkt (det finns fläkt men den kan vi ej ha på när vi bakar sådant som ska jäsa, dör då får degen inte stå i drag) med ugnen på 225 grader och baka 4 plåtar bullar och 5 plåtar chaibatas. Gosh, jag tror ju att jag ska dö varje dag på jobbet, som tur är så är det inte bara jag som klagar på värmen, vi är tre stycken i köket som inte skulle klagat på lite svalare väder!

Igår var jag på allsång i Linneparken, och jag ska erkänna (trots att risken finns att jag får en pesnionäs stämpel på mig) att jag la 60 kr på att få en sittplats på bänkarna framme vid scenen. Och jag ångrar inte mig överhuvutaget, det var värt vartända krona; Andres Echstreto (eller hur det nu stavas!) är helcharmig, Augustina dö kul, förbandet (som jag ej minns namnet på - dålig stil av mig) va helsköna och Åsa Jinder sjöng så vackert! Tänk dig själv, att sitta (trots träsmak i rumpan och ont i ryggen av bhn som skavde på solbrännan) och lyssna på Åsa jinders vackra röst, en underbar kärlekssång medans solen går ner och sval vind (ja, lite sval vind har jag fått, men nu efterlyses mer på dagarna!) som smekte kinderna och lekte med håret. Ja det var helt fantastiskt, och jag log, jag log verkligen. Det enda vad någon att dela känslan med (visst, Marie och hennes mamma var ju brevid mig, men den känslan jag ville dela, var kanske inte så passande att dela med dem), någon att hålla i handen, någon att älska! För att avsluta den härliga kvällen kom Andres in på scenen igen, jag sjöng med för fulla muggar! satt och hoppade till musiken mer eller mindre hela kvällen, stackars kvinnan som satt till höger om mig, som jag hoppade så vore det inte konstigt om hon blev åksjuk! Nästan vecka blir det till att dra sig dit igen, då är Anna Book där. Åh, jag tycker att hon är så mysig, och hennes utstrålning är helt otroligt, det får Inte missas!!

Så, imån är jag ledig igen. Men denna veckan finns det ingen planering. Jag ska bara ligga i sängen, frammåt ett när solen kommer till min balkong så kanske jag flyttar ut där (ja, trots att jag hatar solen är det bättre att ligga i den och bränna mig (ännu mer) än att ligga inne under det extremt varma täcket!). Det är den enda planeringen hittills. Funderar på att låta bli att sätta på datorn, stänga av mobilen och bara vara för mig själv. Lämna världen utanför. Nej, det kanske inte är en jätte bra fundering jag har där, och ja, det kanske finns massa mer eller mindre dumma andledningar till att mina tankar går i de banorna. Men, vi får väl se hur det blir, får se vad morgonen dagen har i sitt sköte!

Jag kanske behöver något annat?

1 Comments:

Blogger Ica said...

Tycker inte att Ida ska stänga av sig från världen. kanske skulle ta och följa med på allsång på... måndag? eller när är det... och sen åka hem då så du slipper mig ;)
kraaaam

Friday, 07 July, 2006  

Post a Comment

<< Home