My (high) life

Saturday, June 24, 2006

GAH! Vad ska man säga? Domaren borde mer eller mindre skjutas, Zlatan borde utvisas från landslaget på livstid och Lagerbäcks extremt dåliga tajming med bytet vid Henkes straff borde helt klart bli overklighetsförklarat. Dessutom skulle jag vilja ta mig ett snack med Henke om det där med staffar (eller bara ta ett snack me han för att ja tycker att han är en så härlig människa? välj själv;) hehe). Sverige är i vilket fall som helst (trots alla mina bortförklaringar) ute ur VM, grannarna under tror väl inte att jag är helt frisk (med all rätt?) med tanke på att jag legat på golvet och skrikit åt tvn. Men Tyskland va bättre större delen av matchen, men funderingarna på att emigrera blir allt starkare! Erica, när drar vi?

Imorse gjorde min kropp uppror, så jag har knarkat värktabletter och legat mer eller mindre hela dagen. Fått skuldkänslor för att jag ej åkte hem till mor och grillade och såg fotboll som planerat, och mera ångest när jag var tvungen att neka till att träffa en vän som mådde dåligt. Men vissa dagar måste man få vara sjuk utan att få skuldkänslor? eller? Det är ju knappast så att jag valt det?! jaja, iaf. Dagen har varit lång och tiden masar sig fram. Tur att det är jobb på måndag, hur ska man annars stå ut? (andas; in genom näsan, ut genom munnen)

Ibland blir ensamheten så påtaglig, inte så att jag är ensam-ensam, men lixom ja, ensam-ensam, Ibland vill ja bara ligga nära någon, vill känna fingertoppar och andetag i nacken (inte sånt där flåsande som av en fet gubbe bakom en på bussen, utan ni förstår vad för slags andetag?), läppar mot mina och höra hjärtslagen av någon annan, någon verklig (mitt i all overklighet). Kanske söker jag bara någon/något som får mig att finnas, något som får mig att vara något, vara Någon? Men i vilket fall som; Give me som loooooove baby!! :)

ett stjärnfall på himlen
och jag önskar mig världen
i form av dig

3 Comments:

Blogger Ica said...

Man får neka vänner när man själv mår dåligt. Du ska sätta dig själv i första hand, och du har ingen skyldighet att ta hand om nån annan. Därför har du heller inga belägg till befogade skuldkänslor. Man kan hjälpa folk för man vill, men inte för man känner sig tvungen. Du är viktigast för dig själv. glöm inte det.

Och emigreringen kan ske när som helst. Jag kan inte annat än att till fullo hålla med dig om allt du skrev. Vi kanske ska ta med henke på emigreringen så kan vi prata med honom läääänge.

och du, andetagen och loooove kommer. Om du visar den Ida man själv fått se och vågar så kommer killarna stå på kö. Du kommer kunna välja och vraka om du tillåter dig att våga. Alla behöver vi nån som håller om en (nej, jag är miljöskadad. jag behöver inte), och som älskar en, men man kanske inte orkar med allt det innebär jämt, men att längta är väl ett steg i riktigt rätt riktning?
Massaste kramar!

Saturday, 24 June, 2006  
Blogger Sadeyes said...

Ica; Sätta sig själv först, huh, kom ju från rätt person hörröru ;)

Japp, då va de bestämt, Henke hänger med på emigrering, varesig han vill det eller inte. Nu har du ju hört storyn om hur man kidnappar en katt, kan jag göra det, kan jag nog kidnappa en henke oxå! :P

Sant, man måste våga, men jag vågade och förlorade. och nu saknar jag honom bara (fast, det vill ja ju egentligen inte heller ekänna, men eftersom att ja kan skriva vad som helst här så kan jag ju ljuga i hop allt :P) (kan bli annat än miljöskadad i detta samhälle ftresten?)

Saturday, 24 June, 2006  
Blogger Ica said...

japps, sätta sig själv först oavsett vem det kommer från.
men om du saknar, varför tar du inte kontakt igen? ju fler gånger man förlorar nån desto nämare kommer man en "vinst". Man får aldrig sluta våga. och nej, du får inte bli miljöskadad på det sättet. låt folk hålla om dig människa.

Saturday, 24 June, 2006  

Post a Comment

<< Home