My (high) life

Thursday, June 22, 2006

Okej, nu ska vi se. Den 22 Juni 2006 och JAG har skaffat mig en blogg. Jag är inge bra på det här, men man lär väl sig? Jag sitter och klickar lite här fram och tillbaka och så får vi väl se om det kommer ngt ut av det :) Det kan ju vara värt ett försök iaf, tycker det är så spännande att läsa Ericas blogg, det är kul att se hur andra skriver, och dessutom är det ju ett sätt att lära känna folk, ett sätt att se hur folk har det. Tyvärr är väl inte mitt liv så spännande, men det kansek är ett sätt för mig att få det ur mig ibland? How ever, slut babblat. (Håll tummarna och hoppas på att det blir ngt av det)


Så, vem är jag? Kanske vore bra att kunna svara på den frågan, kanske inte är så kul att läsa om en vilt främmande människans liv (eller kanske det är det som är charmen?). Tyvärr kan jag nog inte riktigt svara på den frågan. Erica föreslog att jag skulle fylla i någon såndar fjollig "fjortis" lista för att beskriva mig själv, och eftersom att jag lyssna på vad Erica säger (och har en extrem brist på egen fantasi) så kommer här den nakna sanningen om Ida;

Vad heter du?
Ehm, skulle nog gissa på Ida ;)

Vad är det för färg på byxorna du har på dig?
BRUN (för det tycker jag är fint), dessutom är de åtmindstonde ett nummer för stora och det tycker jag oxå om.

Vad lyssnar du på just nu?
Ehm, tvn, och surret från datan...

Vad gjorde du igår kväll?
*tänker så det knakar* Är det åldern som det dåliga minnet beror på? Ehm, jag kollade nog på film, eller när va de? Jo, det var i går, jag såg på kalle och chokladfabriken och klättrade mer eller mindre på väggarna av rastlöshet och oro.

Vad var det sista du åt?
En (eller två kanske) nektarin.

Hur är vädret hos dig just nu?
Det börjar mörkna, himlen är vackert blå och molnen ser ut som oskyldiga bommulsberg.

Vem var den senaste personen du pratade i telefon med?
*kollar mobilen* (minnet igen) Åh ja, bror min ringde ju en snabbis.

Vad är det första du lägger märke till hos det andra könet?
Kollar helst inte på det andra KÖNET, snoppar är mest som skrynkliga små påsar. Ska jag vara ärlig kollar jag inte så några kön överhuvutaget. ELler, missförstod jag frågan nu? ;)

Hur mår du idag?
tio fingrar, tio tår, några avbitna naglar och tappade hårstrån (dessutom ett par sensurerade ramsor när jag motvilligt rensade hår och andrat slusk ut handfatet på toa), Jag verkar må bra. Rent av Lysande ;)

Vilken är din favoritdryck?
Mineralvatten!!

Favoritdryck, alkoholbaserad?
Dricker inte mycekt alkohol, men visst, bakardi breezer melon tackar jag ju inte nej till :)

Favoritsport?
Sport är underbart i sig, Men favoriten är ju helt klart fotboll, har dock lagt ner drömmarna om att bli fotbollsproffs. Får nog satsa på att träna upp mig inför nästa soffpotatis VM ist :P

Vad har du för hårfärg?
ehm, mja, cendre va ja en gång i tiden. nu vet ja inte redigt. Ngn färg med försök till blonda slingor i?

Vad har du för ögonfärg?
blå grå

Soluppgång eller solnedgång?
Ehm, tiden mellan solnedgång och soluppgång kanske? Du vet då när man blundar.. ? :P

Antal syskon och deras ålder?
Bror 19, syster 16, syster 13.

Favoritmånad?
De månader då de är så varmt att man inte behöver ha jacka, men så kallt att man måste ja lånärmad :) Men ja tycker om snö o sol oxå, :) åh, jag vet inte. *beslutsångest*

Favoritmat?
Oj, ehm, jag vet inte.. choklad? Kna det inte räknas som mat? ;)

Senaste filmen du såg?
Just like heaven

Favoritdag i veckan?
Vilka jäkla frågor. Alla dagar är ju nästan likadana?

Favorithobby?
Träffade en kille i vintras, han sa till mig att jag borde skaffa en hobby, jag har inte gjort det ännu. Återkommer när jag skaffat en.

Är du för blyg för att bjuda ut någon?
I guess so.

Favoritlåt?
Jaha, nu kommer en sån där knivig fråga igen, dumma frågor kräver dumma svar; Alla bra!

Sommar eller vinter?
Vinter I supose...

Kramar eller kyssar?
Lite av varje?

Förhållande eller One-Night-Stand?
Förhållande, men jag skulle nog behöva gå en kurs i hur det funkar..

Choklad- eller vaniljglass?
En blandning!

Hur bor du och med vem/vilka?
I min lilla etta, brevid en knarkare, med 2 katter och X antal dammråttor.

Vad läser du för böcker?
Oftast de som får mig att bli ledsen..

Hur ser din musmatta ut?
Har ingen.

Favoritsällskapsspel?
Skipbo;) hehe. nej ja vet inte. Jag spelar sällan spel.

Favorit data/tvspel?
Super Mario är ju en klassiker, men jag saknar Sonic oxå!!

Kan du nudda din näsa med tungan?
näee..

Kan du korsa ett öga åt gången?
Nej.

Är du romantisk?
Jag vet inte, har ju ingen att "testa" med.

Skulle du själv säga att du är lycklig?
Jag skulle säga att livet är LYYYYSANDE ;)


Orkar ngn ens läsa så här långt? Jag har ju knappt ens orkat skriva det:) Nu ska jag borsta gaddarna och drömma om drömprinsen (eller de kansek är imån man ska göra det?). Godnatt och på återseende..

2 Comments:

Blogger Ica said...

1. lyssna på erica är bra.
2. bruna byxor är ida upp i dagen.
3. passade tröjan?
4. Ditt liv är visst intressant
5. Choklad är mat
6. Fjortislistor är lyyysande
7. Härligt att du böjat blogga
8. Nu har jag glömt allt jag skulle skriva.

Ta hand om dig nu lilla vännen. var lika lysande som vanligt.
tycker om dig!
Kramar!!

Thursday, 22 June, 2006  
Anonymous Anonymous said...

ehum. jag orkade mig hela vägen ner och jag vet knappt vem du är ens.. tja, sånt är livet :) tjipp!

Thursday, 29 June, 2006  

Post a Comment

<< Home