My (high) life

Friday, June 23, 2006

Midsommarafton, fredag och VARMT, mycket varmt. Har spenderat mer eller mindre hela dagen hos mamma, i en alldeles för varm tröja. Men va fasen, när ja åkte hemmifrån va de ju ingen bastu hetta som det blidde sen inte. Ugh! Men nu är jag hemma och en kall dusch fick sköjla bort allt svettet som klibbade på min kropp, usch, jag tycker verkligen inte om denna klibbiga värme! Traditionen om att man ska plocka sju sortes blommor och lägga under sin kudde för att drömma om drömprinsen bröt jag för flera år sedan. Lite tråkigt när man tänker på det, för tänk om det verkligen är så, tänk om jag hade drömt om drömprinsen i natt, så enkelt det hade varit. Då hade jag ju bara behövt gå upp i morgon och ringa han, easy as that :)

En sån här kväll skenar tankarna iväg, många tankar på en speciell liten flicka, en flicka som jag skulle ha picknick med, picknick i det gröna gräset. Springa runt, rulla runt, busa! Sola armar och ben och äta glass så det står härliga till. Ikväll hade varit en så perfekt dag för det. Men ikväll blev inte den kvällen, den kvällen kommer aldrig. Tiden går, dagarna rullar på, fyra och en halv månad har tickat förbi. Och jag saknar henne, jag saknar henne så det gör ont. Hennes stora blåa ögon, hennes långa blonda hår, hennes magra händer och hennes sköra kropp som jag kramat så många gånger. Jag ville bara skydda henne, men jag kunde inte... jag kunde inte.
Februari natt min vän
och livet blir aldrig det samma igen
[men jag är inte bitter]

1 Comments:

Blogger Ica said...

Lilla Ida-vännen. Ibland inträffar det saker med människor som man inte kan rå på. Hur rätt du är gör, och hur mycket du än finns till kan du inte ta på dig en ansvaret för en annan människas liv. du försökte så gott du kunde, men du ska inte behöva hjälpa jämt. du ska inte vara den som kramar jämt. du ska ju få samma tillbaka. Jag förstår att saknaden är obegripligt stor och ledsamheten med. Jag skulle vilja krama dig länge och säga att det går över. Det kanske det inte gör, men det blir lättare. Bara du kommer ihåg att du gjorde det du kunde. Mer kan ingen begära.
Du är en underbar människa, som är klok och omtänksam, men glöm inte bort dig själv i ditt stora hjärta.

Saturday, 24 June, 2006  

Post a Comment

<< Home