My (high) life

Thursday, June 29, 2006

Att jag ens överlevt dagen är ett miraaaakel, jag är alldeles slut. Så trött att kroppen värker. Men än är dagen inte över, några timmar till innan jag kan gå och lägga mig, vad jag ska roa mig me under de timmarna är ännu inte klarlagt. Efter att har varit och handlat på ÖB och City Gross (vilket för övrigt är århundradets tradigaste affär - den tar ju aldrig slut), med två sniglar (ja, de är lamare än två sniglar som bromsar!! De har då ingen brådska!!) och tre högljuda tomåringar (desibellen gjorde att trummhinnorna höll på att sprängas när vi satt i bilen, Positivt är dock; trots City Gross storlek så hade man mer eller minde hela tiden koll på vart de höll hus!). Fresten så känns det konstigt att kalla mina småsystrar för tonåringar, de är ju mina SMÅsystrar, de kommer alltid att vara små. Jag undrar, vad är skillnaden på mig nu, och från det att jag var tonåring? Tonåring, Ton Å Ring (nästan som Gin o Tonic, eller kanske inte), men nu benämns ja inte som det längre, numera är jag Vuxen. Konstigt, jag märkte aldrig när det skiftade.

Eftersom att jag mer eller mindre hade panik efter gårdagens totalt misslyckade hårslingning, är numera håret återigen brunt (eller som det stod på förpackningen; chokladbrunt. man hör ju på namnet vilken bra färg det är hehe). Att jag aldrig lär mig, Ida och blond går lixom inte ihop, nej, Ida ska hålla sig till de lite mörkare (dock inte för mörka) nyanser. Söstra min skulle färga håret i ngn lila nyans, det ska då bli en syn. Förrutom hårfärgen är det samma gamla vanliga Ida som jag brottas med varje dag, runda (fastän Lena i det gula huset utbrast; "Har du glömt bort och äta? Du vet, äta behöver vi alla, men jämna mellanrum för en jämn förbränning". Jag kunde inte låta bli att le mot henne, hur många gånger har man inte hört de orden?) , lilla knasbollen Ida. Yepp, thats me, varken mer eller mindre.

Ikväll skiner solen igen, jag tycker det är skönt att den mest skiner på kvällen. Det är outhärdligt att stå och jobba (och framför allt när vi bakar) i denna värmen, så lite kyligare dagar efterlyses! Men annars är det okej att den lyser, små promenader i kvälls solen är alltid mysigt! Tror tametusan att jag ska ta en ikväll oxå, trots att kroppen är så trött så kan ja behöva lite frisk luft efter den traumatiska shopping turen!

under ytan
bakom skalet
sitter lilla flickan
och gråter
men jag stänger porten
jag låser dörren
och tittar aldrig
åt henne åter

2 Comments:

Blogger Ica said...

tänkte med idag att det minsann såg ut som ida glömt att äta. fyfy på sig ida. hoppas jag inte tröttade ut dig för mycket med enerverande promenad. saker kan väl inte bli bättre än chokladbruna?

Friday, 30 June, 2006  
Blogger Sadeyes said...

Ica; Ida glömmer aldrig att äta, hon äter bra och om inte hon skulle göra det så är de på henne på jobbet hela tiden! Inga problem :)

Nej, ja menar det, chokladbrun ör det bästa!!

Friday, 30 June, 2006  

Post a Comment

<< Home