My (high) life

Sunday, July 23, 2006

Söndag kväll, dagen har Inte spenderats i kyrkan, jag har Inte fått syndernas förlåtelse. Kanske borde man gått och tagit nattvarden idag? Vid närmare eftertanke så näe, kanske inte.. Det känns lixom inte jag direkt. Men när jag var liten, så trode jag på Gud (eller ngn högre makt), varje julafton när ingen såg mig satt jag framför julgranen och bad att han/hon/den/det skulle förlåta mig, för allt dumt jag gjort under året. Tänk, jag var knas redan då. Hihi.

Dagen har mest gårr ut på att göra så lite som möjligt på längsta möjliga tid. Såg förrövrigt en film på trean vid 21.00, "tretton" hette den och den berörde mig något så förbannat! Ni som känner mig lite grand in på huden (och dessutom såg filmen), kanske kan räkna ut varför den berörde mig så. Så, filmtips för den som vill se en bra film!!

Gårdagen (kan man säga Gårkvällen? för det var ju faktiskt på kvällen?) var ganska händelserik faktiskt. Men jag har tänkt mer på mina tankar, och kommit fram till att de spelar mig spratt. Så, back to reality, vad var det egentligen som hände? Okej, här kommer lördagskvällen i snabbversion, håll i er nu, here we goes; Promenad till Amfum, där va mamma och italienaren, sen kom vännen Linda, hennes syster, syskonbarn och min lillasyster. Linda hade cider med sig vilket betydde cider för Ida, sen blev det skratt, bus, roligheter, titta på hånglande par framför näsan på en, kissvaktning medans folk skulle kissa i buskarna, kände på vattnet, drack mera cider, lurades att äta en godis med likör i som smakade så illa att ja var tvungen att svälja ner den med mera cider (har alltid hört att man ska svälja ner likör med cider, hmm?), lite buggande, hårflätande, kramande på Linda, syster och Lindas systerdöttrar, sen va de en kisserunda till, skrattade åt en kille som stod och kissade (han var extremt diskret, inte!), sen promenad hem, kramde hejdå till Linda, slogs med en lykstolpe (förlorade nog, för lykstolpen står fortfarande kvar), hem till en tom lägenhet. Sov inte speciellt mycket på natten, men jag har nog vilat in det idag. hehe.

Ser nästan lite fram emot Karl Oskar dagarna nu, ska bli jättekul att stå på stortorget och sjunga till alla The Arks underbara låtar, de är helt fantastiska! Jag tycker Ola Salo är en redig liten charmstråle! :) Hihi. Nu missar ni inte The Ark på Karl Oskar! Det är ett måste att se!!! Gratis och bra, passar en småläning som mig :)

Läggdags snart, upp tidigt och jobba imån! Tjofaderittan lambo!

7 Comments:

Blogger Ica said...

13 är en riktigt bra film, men oja så hemskt påverkad man blir av den. det står här i min samling, och jag blir alltid hemskt illa till mods när jag ser den. man känner igen alldeles för mkt.

ja, karl-oskardagarna!! jag ska nog med dit. bo hos empo, så då måste vi ju ses ute!!
kraaaam

Monday, 24 July, 2006  
Blogger Sadeyes said...

13 äe skitbra, men oj, ugh. ja, men ja. no komments helt enkelt. berörde så mycket.

Ja, då får vi träffas, låter bra :)

Monday, 24 July, 2006  
Anonymous Anonymous said...

ja filmen är jättebra. Och jag tänkte faktiskt på dig. Fast du är så mycket mer än en tjej man tänker på när man ser filmen tretton.

Monday, 24 July, 2006  
Blogger Sadeyes said...

Stina; skönt att höra att jag är mer ;) Jag är en tjej man tänker på när man är i nybro hos pojkvännen och letar pojkvän till henne? ;)

Tuesday, 25 July, 2006  
Blogger annen said...

Gillar också filmen väldigt mycket (vilket kan läsas mer om i blogginlägget från i söndags på min blogg) :)

Wednesday, 26 July, 2006  
Anonymous Anonymous said...

Great site loved it alot, will come back and visit again.
»

Saturday, 12 August, 2006  
Anonymous Anonymous said...

Hey what a great site keep up the work its excellent.
»

Thursday, 17 August, 2006  

Post a Comment

<< Home