My (high) life

Thursday, July 13, 2006

Egenligen sitter jag inte här och skriver nu, egentligen ligger jag nerbäddad i min (allt för) varma säng och sover djupt. Egentligen. Sömnpillerna e tagna för ett tag sen och de gör ju ingen nytta om jag sitter här, alltså ligger jag i sängen och sover, egentligen..

Uppdatering är följande; Min tv från början av 1600 talet har idag låtit åldern ta ut sin rätt. Bäst som det var när jag satt och halvglodde på simpsons i godan ro så slocknade den. Den var helt död och så plötsligt, ett livtecken. Den började låta, jaha, men lyckat, jag har ljud men ingen bild. Jag tror det är dags att kasera den gamla burken, den har ju trots allt ett par år på nacken, om jag säger att den (faktiskt, hur otroligt det än låter) är en brun, TRÄ tv, utan fjärrkontroll med endast 14 kanalknappar att trycka på, som sitter över den enda högtalaren brevid skärmen. Ja, det är faktiskt en stenålders tv, så min nästa inverstering borde nog bli en tv!

Annat att uppdatera är att bror min tittade förbi för att låna datorn, han stannade i två timmar vilket gav mig mer eller mindre panik. Utan tv och datan upptagen, skrev ett LÅNGT brev och lyssnade på en skiva i min ljudbok, men rastlösheten började äta upp mig. När han väl gick (nej, det är inget illa mot min bror, jag Älskar honom och han gör mig glad och han är så välkommen så) så vad jag helt utpumpad.

Dessutom har min mage lagt in en protest, en molande värk som jag egentligen har gjort mig förtjänt av. Har inte gett den något vidare sunt att äta idag. Eftersom att vi hade bullbak på jobbet idag (vilket betyder att Ida har bakat 130 bullar idag) så började jag förmiddagen med 3 nybakade bullar, mumsfillibabba! Dessutom åkte lite smet av kärleksmumsen vi oxå baka ner i magen. Väl hemma åt jag frysta jordgubbar och choklad, och så en massa mineralvatten på det. Inte undra på att den gör uppror. Får hoppas att den lugnat ner sig tills imån bitti (när ja ska upp alldeles för tidigt). Den ska iaf få redig mat i morgon, får väl muta med det :)

Sista uppdateringen; Egentligen så börjar jag redan fasa för besöket hos Farbro Barbro. Tur det finns telefon så man kan ställa in om man känner att det inte är akut eller så. hehe.

Nähä, nu ska ja FORTSÄTTA sova. Godnatt sov så sött

0 Comments:

Post a Comment

<< Home