My (high) life

Saturday, July 22, 2006

Lördag kväll, och här sitter jag igen. Lite cider i kroppen som rusar, men knappt nämnvärt. Desto mer tankar. Känslor av att vara fel, och jag är arg på mig själv för att jag är så feg. Men visst finns det andledningar till det, äsch Ida släpp det, det är historia och i morgon är det glömt. hm. Det är ju iaf tur att vänner, syskon, vänners syskon och systerdöttrar har mig, vem skulle annars förlja med de bort o hålla vakt när de ska kissa i busken? Vem skulle dansa bugg o dricka (äcklig!!) lakrids cider me dem, vem skulle skratta och dra "roliga" skämt hela tiden? Tjoho, det är stjärnor fastklistrade på himlen fresten, och jag är galet kittlig och obekväm när folk rör min kropp! Men i det stora hela så har kvällen varit okej, Linda är underbar, jag har till o med pratat med Daniel (men jag tror på allvar att han tycker jag är knäpp!!), min syster är vacker och jag tycker om att folk vill ha mina kramar. Linda som la sig (frivilligt!) i mitt knä och syster min som kramades med mig. Egentligen är ag för lyckligt lottad för att ens klaga! Så nu är det dags för mig att sluta vara Bitter för ikväll!!

Idag har jag tvättat, men torkutumlar helvetet var sönder så för tillfället har jag mer eller mindre blöt tvätt hängandes i hela lägenheten, kul, eller inte. Det är märkligt det där, nu har tvättmaskinerna kronglat i flera månader, i tisdags hade Växjö hem sevice på tvättstugan och idag är tortumlaren sönder, man kan ju fråga sig vad de håller på med på det där stället. Nötter!

Nu ska jag nog ta o krypa ner i min säng, har tagit en kall dusch, det behövdes efter kvällens värme. Ja som trode att de skulle bli lite kyla, men icke sa nicke, det fick jag inte mycket av. REGN IMÅN TACK!!

Men skärpning, mina vänner, det är bara en illusion. Och i nästa liv ska jag bli en pinne, utan några känslor alls. Ha! (men tänk om pinnar verkligen har känslor? Jag lovar, att i så fall ska jag raportera det till er, Promise!)

2 Comments:

Blogger Ica said...

lilla ida. vad är det att glömma? Varför skulle du vara fel? Det är jobbigt att vara obekväm med att någon rör vid en, men är man inte samtidigt mest orolig för att de ska vara ännu mer obekväma med att röra? Då är det lättare att själv dra sig undan. Men vännen. Tänk på att jag högst ogärna rör vid folk, och jag kramar på dig frivilligt. Varför skulle man inte göra det? Du är ju en underbart människa, med alla tänkbara fina sidor. Glöm inte bort det. Och även om en pinne inte har känslor, så blir han nog sällan kramad och omtyckt, och med stor sannolikhet ivägkastad och efter det ihjälbiten av en hund som inte nöjer sig förrän du går av på mitten en sisådär 15 ggr.
Kram min vän.

Sunday, 23 July, 2006  
Anonymous Anonymous said...

Your site is on top of my favourites - Great work I like it.
»

Wednesday, 16 August, 2006  

Post a Comment

<< Home