My (high) life

Wednesday, July 19, 2006

--------------------------------
Jag lever i gårdagen
och drömmer om det som aldrig blev
när jag blundar kan ja fortfarande känna din lukt
ditt hår mellan mina fingrar
och din andedräkt mot min hud

Du kom som en storm
blåste liv i höstens fallna löv
blåste liv i mina lugnor
men lika snabbt försvann du
lämnade en bris av längtan kvar

Samanflätade fingrar som aldrig blev något mer
än just hand i hand
trevande tungor mot okända läppar
och dina hjärtslag mot mitt öra
tätt intill, närmare än någonsin

Du sög ut luften ur mina lugnor
lika lätt som du blåst i den
du lovade aldrig något
men byggde broar av saknad
efter det du aldrig ville ge mig
--------------------------------
Farbro Barbro frågade mig idag om jag aldrig önskar att jag fick vara liten, omhändertagen, att någon annan tog över lite av ansvaret. Men visst önskar jag det, mer eller mindre konstant. Hon sa att jag måste VÅGA vara liten, våga låta någon ta hand om mig, våga dela med mig av ansvaret. Våga våga våga. När blev jag så nedrans feg då? Och hur vet man att man kan lita på att den man försöker dela ansvaret med, inte går sin väg? Sist jag kände mig liten, vågade känna mig liten, lurade jag mig själv. Trodde att det var okej, men det var det inte. Och det gör så ont när man sedan står där, blottad och utelämnad, alldeles ensam.
Men, egentligen, vem är jag att klaga? Jag klarar mig bra, jag är stor flicka nu, jag klarar mig själv :) Jag behöver inte vara liten, jag behöver bara fortsätta andas. Så det så.
Det stör mig en del att klockan på den är bloggen är HELT fel, undra vad det är för kosmisk tid den går efter?

2 Comments:

Blogger Ica said...

Våga Ida! Våga! Jo, även du behöver få känna dig omhändertagen och liten. Alla behöver det ibland, särskilt om det vart en bristvara då tiden egentligen skulle infunnit sig. Ja, du klarar dig bra, men du måste inte klara ALLT.
Du är bra vännen, ställ inte för höga krav på dig själv!
Kramar!

Thursday, 20 July, 2006  
Anonymous Anonymous said...

Greets to the webmaster of this wonderful site! Keep up the good work. Thanks.
»

Thursday, 10 August, 2006  

Post a Comment

<< Home