My (high) life

Tuesday, July 11, 2006

Så var det kväll igen, eftersom att ja är "kvinna" så kan ja göra flera saker samtidigt (vilket allt för ofta tyvärr verkar vara en negativ sak? De säger åt mig; Gör en sak i taget! hmm?), sitter här, bordstar tänderna och lyssnar på nyheterna på tv. Hade tänkt försöka komma i säng snart, kroppen är helt slut, men jag vet inte redigt varför.. Antar att det beror på värmen? MER KYLA ÅT FOLKET! hehe..

Förövrigt har jag namnsdag idag (Eleonor!), mindre viktigt men nämner det ändå. I morgon fyller Italienaren 50, kusinen 18, kompisar; 23 och 21. Hur kommer det sig att alla människor bestämt sig för att fylla år i morgon? Ska orka mig bort till 21åringen och ge henne en liten paket, kusinen och 23åringen får nöja sig med sms. Italienaren vet jag ej om ja träffar i morgon, om inte så ska han bjuda familjen på restaurang på fredag (kan ni täna er, jag och min familj på restaurang, jag tror faktiskt aldrig att det har hänt?!) och på lördag kommer lite släktingar och firar han, då blir de grillparty och mamma har köpt hem en del barkardi breezer, hur ska detta gå? Vet inte ens om ja ska dricka någon, tror inte det. Tycker det är fel att dricka framför mina syskon, tycker de har haft nog med sånt! Är iallafall ledig i morgon och har fått en "extra-tid" på CLV för samtal innan hon går på semester. Blir säkert bra.

Jag känner mig.. ängslig? nej, jag vet inte. Varje dag påminns jag om mitt liv, om framtiden och det skrämmer mig. Kanske finner jag aldrig någon som kan acceptera mig för den jag är, någon att älska och någon som älskar mig. Kanske blir aldrig mina drömmar om att få bli mamma sanna. Kanske kommer jag aldrig att skapa en egen liten familj. Och det skrämmer mig. Det ger mig lite smått panik att tänka på. Så jag försöker låta bli, men det är inte det lättaste när man jobbar på ett fik där det mer eller mindre varje dag kommer små familjer med små söta barn (och jag vill bara kidnappa dem och ta med dem hem, hehe. kanske inte jätte populärt?). men men, det får bli ett eventuellt kapittel senare i livet, just nu är det nog inte rätt tid ändå (hur vet man att det är rätt tid?). Men mina vänner, det är inget att fundera över, kommer det så kommer det. kommer det inte så gör det inte det. Förhoppningsvis märker jag vilket! :)

Idag är en dag då ja saknar henne igen. Snart 5 månader och fortfarande värker det!

4 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Det kommer värka, för det ska det göra! Om en person liksom fastnat på en och sedan rycks bort gör det ont, länge, och sen har man ärr, länge kanske jämt. Och det är helt okej. Puss Ida, I like you!

Wednesday, 12 July, 2006  
Blogger Sadeyes said...

stina;mjo, ja vet. men ugh iaf. stina lilla stina, hur har du det me livet och hårbollen;)

Wednesday, 12 July, 2006  
Blogger Ica said...

Ida. nummer 1 som jag inte ska glömma. På måndag tänkte jag ta mor, etunakompis och vovve och bege mig till växjö på allsång. tycker vore myyyycket trevligt om du var där.

Självklart kommer nån att acceptera dig som du är. Hur många är det liksom inte som gör det omkring dig nu? Jag kan ju inte prata för en eventuell familjebildare med dig, men jag tycker om och accepterar dig... precis som du är. Det stora är nog att du ska acceptera den du hittar. och acceptera dig själv.

Bra med samtal...eller, vem samtalar du med?

Och jag säger som Stina. Det kommer värka. Det värker länge. Det kan värka i flera år, men det minskar, och man lever vidare ändå. Man minns inte bara med smärta utan även med glädje. Man får acceptera att vissa saker händer, men det betyder inte att man fullt förlikar sig med dem.

Kraaaaaam

Wednesday, 12 July, 2006  
Blogger Sadeyes said...

Ica; Allsång vore kul :) Absolut, om ni inte har planerat att köpa biljettert o sitta på fösta raden, för ja är totalt luspank!! =)

Mja, tror att accepåtera mig själv är de svårtaste, men de kommer :)

Wednesday, 12 July, 2006  

Post a Comment

<< Home