My (high) life

Tuesday, July 25, 2006

Sitter och halvglor på DN-galan på tv, är det en hästen säng de landar i efter höjd- och stavhoppet? Mattan är ju blå/vit rutig, undra om det får extra betalt för att ha sån "reklam"? Funderar på om jag ska börja klä mig bara i blå/vit rutigt och sedan kräva hästens-konsernen på miljoner för att jag gör reklam för dem? Eller kanske gå i en Bullens Varmkorvs dräkt och kräva dem på pengar? Äsch, vem behöver utbildning och jobb? Det är bara till att göra reklam för företag och sedan kräva de på pengar, woho, min framtid är räddad :) Erica, vi borde bli sponsrade av Marabou för att vi äter så mycket choklad! :) Jag skulle bli rik isf! Snacka om att vara choklad-beroende!

Började jobba klockan 08.00 idag, var klar med förberedelserna klockan 09.00. Sen letade jag upp ett block och skrev lite, åt en dumlegrotta och en bulle till frukost (hejja!) . Klockan 10.00 öppnade vi, jag klättrade på väggarna de två restrerande timmara av jobbdagen med tanke på att jag knappt hade några kunder alls! Jag säger ju det, dumma värme! Håller mina kunder borta, tur att min lilla blinda gubbe kommer förbi och köper makalösa och fralla med Skinka på! Han är trevlig den! Efter jobbet va det bara till att trampa hem utmed bilvägen, mötte en polismotocykel, fy fasen va coolt!!
Mamma ringde från Stockholm, de hade varit och vandrat i gamla stan, så mysigt. Mamma som aldrig varit i den kungliga huvudstaden innan, tänk så mycket hon har att se! De satt och åt glass när hon ringde, och jag blev sådär super sugen på mjukglass! Är jag inte en gotte-råtta så säg!

I morgon är det dejt hos Farbro Barbro som gäller, det blir nog bra. Hoppas på att min nya mobil kommer på posten oxå, börjar bli lite sur på tre som inte vill leverera den till mig! Sicka nötter, "jag ska giva dem på moppo"! Till helgen ska jag köpa ny tv, Yippi! Börjar ana att söstra mi vill ha sin tv tillbaka snart. Vilken gosegris hon är, min lilla skitunge:)

Jag vet inte om ni har lagt märke till det, men fy fasen va varmt och kvavt det är. Vad gör man när det inte ens hjälper att duscha under iskallt vatten? Och mina ben är så torra, och det kliar så jag vet inte vad jag ska ta vägen. Smörjer man sen in sig så blir man ju äcklig och kladdig, och värmen gör ju inte en mindre kladdig precis. Urkel Turkel!

"jag kastar sten mot solen för jag hatar den". Där satte han huvudet på spiken, Håkan Hellström!

2 Comments:

Blogger Ica said...

men men... hata inte solen. snälla. vi får så lite av den ju... (säger ica som sitter och bakissvettas som en gris).
ja, jag har försökt söka sponsring av marabou, men de var rädda att jag då skulle få dem i konkurs.
hrmf.
lycka till hos farbror barbro. själv ska jag åka hem. Vill inteinteinte.
kram

Wednesday, 26 July, 2006  
Anonymous Anonymous said...

Greets to the webmaster of this wonderful site! Keep up the good work. Thanks.
»

Thursday, 17 August, 2006  

Post a Comment

<< Home