My (high) life

Monday, July 31, 2006

Idag är det måndag, tråkdag, REGNdag! Regn tycker jag om! Cyklade hem från jobbet i ösregn eftersom att jag (mer eller mindre medvetet) glömt stoppa ner mina regnkläder. Tur för mig att jag inte smälter av vattnet då! Det var skönt att känna dropparna piska mot mitt ansikte och kylas ner lite, jag är så trött på värmen! Men, den kommer nog tillbaka snart igen, är jag rädd!

Annars är det ganska lugnt här, ena katten sitte roch äter, den andra ligger i min nyinköpta korg för mina videoband, han är så söt och ska allatid ligge på de mest knasiga ställen. Själv sitter jag bara här och sitter, tänker mycket. På ett sätt har det varit två väldigt omtumlande veckor som gått, men på ett annat sätt så känns allt som vanligt lixom. Jag vet inte. I morgon ska jag iaf till CLV och prata lite, kansle kan hon hjälpa mig att reda ut lite, kanske kan hon försöka se vad jag ska göra, kanske skäller hon på mig? Jag hade en diskussion med mamma igår, hon är så maktlös och då är det lättare att säga "Du vill ju inte ens bli frisk och må bra", vilket värker fortfarande. Visst mamma, sa jag, visst du har sägert rätt. Jag orkade inte bråka, vi kommer aldrig bli överens om detta. Vi kanske får acceptera oss vara oense?

Förövrigt funkar min nya tv mycket bra, bra bild, bra ljud men det är samma gamla tråkigt tvprogram som det var på den andra tvn, märkligt,jag trode jag skullefå ne massa andra tv program när ja bytte tv, eller? Hm, har ni någongång sett en katt som försöker äta upp en tv? Det har jag.. nu! Allvarligt talat, han tuggar på allt.

Jag har bytt ut kogardinerna i köket mot stjärngardiner. Det blide fint det oxå. men kogardinerna är helt klart tuffast, men även mitt köksfönster behöver lite variation!

In i dimman!

3 Comments:

Blogger Ica said...

Var är ida? Ica blir orolig.
Mammor kan säga mycket som gör väldigt ont. Vi har pratat om det och försök att inte ta åt dig. hon vet inte vad hon ska göra för att hjälpa, och då försvarar man sig genom att skylla på andra.

massa kramar!!!

Saturday, 05 August, 2006  
Anonymous Anonymous said...

Tittatitta jag hittade hit minsann.
Stötte på syster din idag, hör av dig imorrn vetja!

Monday, 07 August, 2006  
Blogger Ica said...

Ica saknar Ida. bara så ida vet. kom ut med dig nu.
Kraaaaaam

Friday, 11 August, 2006  

Post a Comment

<< Home