My (high) life

Saturday, December 23, 2006

Dan före dopparendan. och ännu är det inte så mycket som en snöflinga på marken, ett par tötimmar i oktober, kan det verkligen räknas som vinter? vi kunde lika väl ha gått i ide allihopa!!! Utan tvekan!!! Idag är det bara grått och deprimerande faktiskt, fast på ett sätt är det en ganska skön känsla. Det känns som att värdet är med mig i min sinnesstämning inför julen. Försöker tänka att om 36 timmar är det över. Det är skönt att veta. Och i år känns det inte som att julhysterin är så extrem osm den brukar vara. Kanske har jag inte mräkt av den på samma sätt när jaf varit inlagd? Vad vet jag?

Idag har jag varit och handlat, gjorde världens upptäckt när jag insåg att det finns "sandwich glass med saffransbullesmak", givetvis var både jag, bror o syster min tvugna att smaka. En mycket märklig men faktiskt helt okej kombination måste jag erkänna! Tänk vad mycket folk hittar på för att tjäna pengar, och tänk att vi går och köper det. Världen är underlig...

Det är spännande, jag har gått hela livet och varit avundsjuk på mina syskon och deras vackra hårlockar, jag har alltid velat vara lockig (vill man inte alltid vara just det man inte är?) och tänkt så¨många gånger att jag borde permenenta mig men det blir lixom aldrig av. Vill inte slita på håret mer än nödvändigt och det är ju inte det billigaste att göra heller. Men, mina små vågor i håret kan faktiskt bli lockigt utan permenent eller locktång!! Belive it or not, men lite gele i håret efter en dusch sen är jag färgig och gå, det gör susen. Men, vet inte hur länge jag kan njuta av detta ganska nyupptäckta mirakel, jag tappar hår som en galning (för att jag är en galning?), och här snackar vi inte lite hårstrån då och då, det är tussavis!!! badkaret är fullt av hårbollar när jag har badat, borsten likaså. Drar jag fingrarna genom håret har jag en halv peruk i halden. Ganska äckligt faktiskt. Alla säger; vi tappar hår i perioder! Men jag har ju gjort det i flera år, och nu tappar jag mer än någonsin! Det är tur för mig att jag har en kalufs att ta från!!!

Vad jag önskat mig ab tomten; Insikt!

1 Comments:

Blogger Ica said...

God jul lilla Idisen!! Ta hand om dig nu! Jag vet hur jobbigt det är med hårfallet, men som sagt: du har en rejäl kalufs att ta från ju:)
Hoppas tomten kommer med fina paket. Det är du värd. Kramar!

Sunday, 24 December, 2006  

Post a Comment

<< Home