My (high) life

Monday, December 04, 2006

Så, ny vecka. Vi har vandrat in i December månad, bara tre veckor till jul och än så länge är det inte en snöflinga på marken. Det förvånar mig att jag fakristkt dödat två myggor (eller flugor, tätt besläktade med myggor) i min lägenhet på en helg. Men ännu har det varken städats, bytt gardiner eller sats upp några adventsljusstakar. Jag känner mig inte motiverad! Är så sällan i min lägenhet nu för tiden att det lixom inte gör mig så mycket att det är mörkt, att gardinerna inte är röda o att det ligger lite tussar av damm och katthår i hörnen..

Det är den 4 December idag. Och jag är alldeles bankrutt. I vild desperation efter byxor (då mina mjukisbyxor blivit ganska slitna och snart är alldeles för kalla för att ha på sig) tömde jag idag kontot på mina sista pengar och köpte mig ett par jeans. Fin fina. Jag till och med ställde mig i provrummet och provade dem, speglarna avslöjade dock mig, hur jag än vände och vred på mig. DE kilorna jag lagt på mig de sista månaderna sitter allihopa på magen och hånler åt mig, om det åtmindstonde kunde sprida ut sig lite mer!!

Berg och dal bana

0 Comments:

Post a Comment

<< Home