My (high) life

Sunday, October 29, 2006

Söndag, lång dag ( en hel timme längre!) och den första snön har både kommit och gått. Louise kom till min säng i morse, petade på mig (tur att jag var vaken) och frågade om jag hade sett att det var snö ute! VA! jag flög upp som en galning och insåg att det låg ett tunt tunt vitt puderlager över marken. Sen att solen smälte bort den innan lunch var inte riktigt lika roligt!

Mycket skit kan man läsa i tidningar; men hur mycekt stämmer? En kompis till mig hade läst att man skulle kladda in rapsolja i håret, linda en handduk runt det och tvätta bort det efter 15 minuter. Nu har jag gett mig på ett försök, eftersom att mitt hår (trots min alldeles egna lilla frisering härromdagen) börjar bli ordentligt slitet o spretigt. Dock kommer det bli en helvetisk stund då jag måste tvätta tvätta och tvätta håret, om jag inte får bort oljan måste jag kanske till och med överväga att raka av mig håret. Jag hatar att vara fet i håret, jag hatar att känna mig smutsig. Hualigen - så håll tummarna för mig!

(jag tycker det är konmstigt hur mycket godis man kan klämma i en människor kropp!!)


30 minuter senare

Jag tror att om nu oljan gjorde någon nytta så har jag nog förstört det hundra gånger om, tre shampooneringar och två balsamtvättar och jag är inte ens övertygad om att jag fått bort den äckliga oljan ännu - jag borde vetat bättre.. Men men, får väkl se hur håret ser ut sen, om det blir till att raka av det eller inte!

Allting skjutsupp och försenas, mina planer som byggts upp raserar fort. Så enkelt att bygga upp förväntningar hos en annan människa, sätta datum på framtiden och sedan rasera genom att skuta på det. Hur länge? Ingen vet.

Katthår katthår everywhere! Tänk va bra det hade varit om katterna inte hade fällt. Fast å andra sidan, vem är jag att klaga? Idag har jag säkert tunnat ut håpret till hälften, en svag gissning är att det snart blir stopp i min badbrunn. dessutom ligger duscharnas avloppsbrunnar på avdelningen ganska illa till. Men skyll inte på mig om det blir stopp;)
På tal om stopp, skulle panta flaskor härromdagen och råkade överbelasta maskinen så det blev stopp, när jag stoppat i 43 av mina 44 flaskor. Feg som jag är vågade jag inte säga ngt utan smet iväg med svansen mellan benen. Här får det bli lite skärpning!

I natt ska jag vinna, jag ska bli Chocago mästare, jag tycker faktiskt att det är min tur!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home